law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonominin Metodu ve Amacı | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 1 (Pearson Education International, 10th edition) |
2 | Ekonomik Problem: Yokluk ve Seçim | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 2 (Pearson Education International, 10th edition) |
3 | Talep, Arz ve Pazar Dengesi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 3 (Pearson Education International, 10th edition) |
4 | Talep Arz Uygulamaları Elastikiyet | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 4 (Pearson Education International, 10th edition) |
5 | Hanehalkı Davranışı ve Tüketici Seçimi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 6 (Pearson Education International, 10th edition) |
6 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
7 | Üretim Süreci: Kar maksimizasyonu yapan Firmaların Davranışı | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 7 (Pearson Education International, 10th edition) |
8 | Kısa Dönem Maliyetleri ve Üretim Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 8 (Pearson Education International, 10th edition) |
9 | Uzun Dönem maliyetleri ve Çıktı Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 9 (Pearson Education International, 10th edition) |
10 | Ara sınav | |
11 | Makroekonomiye giriş Ulusal üretim ve Ulusal Geliri Hesaplama | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 20 & 21 (Pearson Education International, 10th edition) |
12 | Ulusal Üretim ve Ulusal Geliri Hesaplama (devamı) İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönemde Büyüme | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 21 & 22 (Pearson Education International, 10th edition) |
13 | Toplam Harcama ve Denge Üretimi (devamı) | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 23 (Pearson Education International, 10th edition) |
14 | Devlet ve Mali Politika Para Arzı ve Merkez Bankası | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 24 & 25 (Pearson Education International, 10th edition) |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1.Case, Karl; Fair, Ray; and Oster, Sharon; Principles of Economics, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. 2. Robert H. Frank, Doğal İktisat, efil yayınları, 2010, Ankara |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/index.php/dersmateryalleri2/econ100principlesofeconomics/ linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | |||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | |||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | |||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | |||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | |||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest